국립부경대학교 | 미래 인터넷 및 빅데이터 응용 연구실
Board
Notice

Board

Notice

작성자,작성일,첨부파일,조회수로 작성된 표
[논문 출판, SCIE] Global Inequality in Research: A Quantitative Analysis of 1628 Institutions in THE World University Rankings 2025
작성일 2025-09-20 조회수 26
첨부파일 Global_Inequality_in_Research_A_Quantitative_Analysis_of_1628_Institutions_in_THE_World_University_Rankings_2025.pdf

Title: Global Inequality in Research: A Quantitative Analysis of 1628 Institutions in THE World University Rankings 2025

https://ieeexplore.ieee.org/document/11162522





Citation

T. Kim and T. -K. Kim, "Global Inequality in Research: A Quantitative Analysis of 1628 Institutions in THE World University Rankings 2025," in IEEE Access, vol. 13, pp. 161262-161278, 2025, doi: 10.1109/ACCESS.2025.3609563. 



Abstract:

The Research Quality metric in the Times Higher Education World University Rankings (THE WUR) plays a central role in evaluating global academic performance. However, concerns remain about its fairness and inclusivity. In THE WUR, “Research Quality” is a 30% composite metric based entirely on four citation-derived indicators—Citation Impact, Research Strength, Research Excellence, and Research Influence. This study investigates 1,628 institutions from 97 countries included in THE WUR 2025, categorized into six global regions: Anglophone, Asia, Europe, Latin America, Middle East and North Africa (MENA), and Sub-Saharan Africa (SSA). The study examines how institutional and regional factors influence citation-based research performance, highlighting disparities across six world regions. Using descriptive statistics, correlation analysis, multiple regression models with regional indicators and interaction effects, and residual analysis, we analyze how these institutional and regional factors shape differences in citation-based performance. The results reveal that Anglophone and European universities significantly outperform others in Research Quality, even after adjusting for Research Environment, Teaching (as defined in the THE WUR Teaching metric), and International Outlook. Notably, international collaboration shows a strong positive association with citation impact, particularly for Latin American institutions. In contrast, a negative correlation between Teaching and Research Quality highlights potential trade-offs in institutional strategy. The analysis also highlights persistent structural disadvantages for non-Western regions stemming from linguistic barriers, limited publishing access, and underrepresentation in global citation networks. These results underscore the need for more inclusive and regionally sensitive evaluation frameworks. Policy implications include enhancing international research networks, supporting open access publishing, and expanding recognition of locally relevant scholarship to reduce structural inequities in global rankings.

Times Higher Education World University Rankings(THE WUR)의 연구 질 지표는 전 세계 학술 성과 평가에 핵심적인 역할을 합니다. 그러나 공정성과 포용성에 대한 우려가 여전히 남아 있습니다. THE WUR에서 "연구 질"은 인용 영향력, 연구 강도, 연구 우수성, 연구 영향력의 네 가지 인용 기반 지표에 전적으로 기반한 30% 복합 지표입니다. 이 연구는 THE WUR 2025에 포함된 97개국의 1,628개 기관을 조사하며, 영어권, 아시아, 유럽, 라틴 아메리카, 중동 및 북아프리카(MENA), 사하라 이남 아프리카(SSA)의 6개 지역으로 분류합니다. 이 연구는 기관 및 지역 요인이 인용 기반 연구 성과에 어떤 영향을 미치는지 조사하여 6개 세계 지역의 격차를 강조합니다. 기술 통계, 상관 분석, 지역 지표 및 상호작용 효과를 포함한 다중 회귀 모델, 잔차 분석을 사용하여 이러한 기관 및 지역 요인이 인용 기반 성과의 차이를 어떻게 형성하는지 분석합니다. 연구 환경, 교육(THE WUR 교육 지표 정의), 그리고 국제 전망을 조정한 후에도 영어권 및 유럽 대학들이 연구 질 측면에서 다른 대학들을 크게 앞지르고 있음을 보여줍니다. 특히, 국제 협력은 인용 영향력과 강한 양의 상관관계를 보이며, 특히 라틴 아메리카 기관들의 경우 더욱 그렇습니다. 반면, 교육과 연구 질 간의 음의 상관관계는 기관 전략의 잠재적 상충 관계를 시사합니다. 또한, 이 분석은 언어 장벽, 제한된 출판 접근성, 그리고 세계 인용 네트워크에서의 저대표성으로 인해 비서구권 지역이 지속적으로 구조적 불리함을 지적합니다. 이러한 결과는 더욱 포용적이고 지역적으로 민감한 평가 프레임워크의 필요성을 강조합니다. 정책적 함의로는 국제 연구 네트워크 강화, 오픈 액세스 출판 지원, 그리고 세계 순위의 구조적 불평등 해소를 위한 지역 관련 연구 성과에 대한 인정 확대 등이 있습니다.



IEEE Keywords

Measurement, Education, Publishing, Europe, Asia, Bibliometrics, Databases, Africa, Surveys, Descriptive statistics

측정, 교육, 출판, 유럽, 아시아, 서지정보학, 데이터베이스, 아프리카, 설문 조사, 기술 통계



Index Terms

Global Inequality, Times Higher Education World, Correlation Analysis, Research Network, Global Network, Environmental Research, Research Quality, Structural Inequalities, International Network, International Collaboration, Residual Analysis, Institutional Factors, Citation Counts, Global Ranking, Institutional Strategies, Citation Network, Regional Dummy Variables, sub-Saharan Africa, Web Of Science, Internationalization, Global Research, Ordinary Least Squares Regression, Proportion Of Publications, Latin America, Lower Average Scores, Major Databases, Ranking System, Academic Networks, Global South

세계 불평등, 타임즈 고등교육 월드, 상관관계 분석, 연구 네트워크, 글로벌 네트워크, 환경 연구, 연구 질, 구조적 불평등, 국제 네트워크, 국제 협력, 잔차 분석, 제도적 요인, 피인용 횟수, 글로벌 순위, 제도적 전략, 피인용 네트워크, 지역 더미 변수, 사하라 이남 아프리카, 웹 오브 사이언스, 국제화, 글로벌 연구, 최소제곱 회귀, 출판 비율, 라틴 아메리카, 낮은 평균 점수, 주요 데이터베이스, 순위 시스템, 학술 네트워크, 남반구



Author Keywords (저자 키워드)

Bibliometric indicators, big data, citation metrics, field-weighted citation impact (FWCI), Times Higher Education (THE), regional disparities, research inequality, research quality, higher education analytics, university rankings

서지학적 지표, 빅데이터, 인용 지표, 분야 가중 인용 영향도(FWCI), Times Higher Education(THE), 지역적 격차, 연구 불평등, 연구 품질, 고등 교육 분석, 대학 순위

다음 다음 게시글이 없습니다.
이전 [논문 출판, SCIE] Systemic Analysis of the QS International Research Network Indicator Using Big Data: Regional Inequalities and Recommendations for Improved University Rankings